نمایندگی رسمی HP اچ پی پرینتر تونر وکارتریج HP

نمایندگی HP، نمایندگی رسمی HP ، نمایندگی رسمی اچ پی ، نمایندگی اچ پی ، کارتریج اچ پی ، کارتریج HP ،خرید پرینتر ، خرید کارتریج ، خرید سرور ،

نمایندگی رسمی HP اچ پی پرینتر تونر وکارتریج HP

نمایندگی HP، نمایندگی رسمی HP ، نمایندگی رسمی اچ پی ، نمایندگی اچ پی ، کارتریج اچ پی ، کارتریج HP ،خرید پرینتر ، خرید کارتریج ، خرید سرور ،

تونر و کارتریج HP,نمایندگی HP , پرینتر HP, چاپگر HP,

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مخزن پرینتر کانن با کارتریج

 

پر کردن و هواگیری مخزن جوهر (CISS) برای بار

محتویات جعبه CISS

CISS یک عدد
فیلتر هوا 5 عدد
بازوی نگهدارنده و کلیپس 1 عدد
سرنگ جهت هواگیری و پرکردن مجدد 5 عدد

در این مقاله نحوه نصب CISS پرشده از جوهر تشریح می شود، لطفا قبل از تهیه و آماده کردن CISS، کارتریج های اصلی پرینتر را برای جلوگیری از خشک شدن هد، خارج نکنید، همچنین قبل از نصب CISS از سحت نازلهای هد پرینتر با استفاده از نرم افزار Nozzle Check اطمینان حاصل نمایید.
بیشتر استفاده کنندگان بلافاصله پس از نصب CISS، با انجام Nozzle Check نتیجه عالی می گیرند، اگر چنین نشد، ممکن است برای نتیجه گرفتن به دو الی سه Head Cleaning احتیاج باشد همچنین می توانید پرینتر را برای چند ساعت به حال خود رها کنید تا نازلهای پرینتر باز شوند.
لطفا قبل از نصب CISS این دستورالعمل را مطالعه فرمایید تا بتوانید برای مدتهای طولانی و بدون اشکال از پرینتر خود به خوبی استفاده نمایید.پرکردن و هواگیری CISS احتیاج به دانش خاصی ندارد، با استفاده از این دستورالعمل و کمی حوصله و دقت می توانید CISS خود را به راحتی و به خوبی پر کنید، CISSها در شکلها و مدلهای مختلفی ساخته می شوند ولی با کمی دقت می توانید از این دستورالعمل برای پر کردن و هواگیری هر نوع CISS بهره بگیرید.

اگر مراحل پرکردن CISS را با دقت زیاد انجام دهید، نگرانی بابت جوهری شدن دست و میز کار وجود ندارد ولی با استفاده از دستکش و یک پوشش مناسب برای میز کار خیال همه را راحت کنید.

گام اول: چک کردن CISS

ابتدا اتصالات CISS را به خوبی بررسی نمایید و مطمئن شوید هیچیک از لوله های آن جدا نشده باشد.

 

گام دوم: پر کردن CISS

بالای هر مخزن CISS دو سوراخ وجود دارد، یکی از آنها ورودی هواست و دیگری محل پر کردن جوهر، معمولا هر دو سوراخ در ابتدا با درپوشهای لاستیکی پوشانده شده اند، ورودی هوا معمولا کوچکتر است و زیر آن یک لوله درون مخزن امتداد دارد.CISS را در محل مسطحی قرار داده و در پوشهای ورودی جوهر را بردارید، دقت کنید که در پوشهای ورودی هوا برداشته نشوندبا استفاده از قیف کوچک مخزن ها را با رنگهای مربوطه پر کنید، بهتر است حدود یک سانتیمتر از بالای مخزن ها را خالی بگذارید. بجای قیف می توانید از سرنگ هم استفاده کنید.حال درپوشهای ورودی جوهر را به دقت در جای خود قرار دهید.درپوشهای ورودی هوا را بردارید، توجه داشته باشید که هیچگاه هردو درپوش (درپوش هوا و درپوش ورودی جوهر) همزمان برداشته نشوند.

 گام سوم: هواگیری CISS

 اگر مراحل گذشته را به دقت انجام داده اید، CISS شما آماده هواگیری است، برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

 درپوشهای مخصوص هواگیری را از روی کارتریج ها بردارید. (چنانچه کارتریج مجهز به سوراخ هواگیری نیست، باید از سوراخ های خروجی جوهر، در زیر کارترج استفاده کنید، در این حالت باید کارتریج را هنگام هواگیری سروته نگهدارید به طوریکه سوراخ های خروجی جوهر رو به بالا قرار گیرند.)

یکی از سرنگها را برداشته و روی محل هواگیری اولین کارتریج قرار دهید. هنگام هواگیری، کارتریج را کاملا عمودی نگه دارید تا هوای درون کارتریج کاملا خارج شود.

سرنگ را به آرامی به طرف بالا بکشید، این کار باید به راحتی و بدون نیاز به فشار انجام شود، اگر سرنگ به راحتی بالا نمی آید، دقت کنید که لوله های جوهر مسدود نشده باشند و ورودی هوا باز باشد.

با بالا کشیدن سرنگ، جوهر درون لوله حرکت کرده و وارد کارتریج می شود، این کار را ادامه دهید تا کارتریج کاملا پرشده و مقدار اندکی جوهر (حدود نیم میلی لیتر) وارد سرنگ شود.

حال سرنگ را برداشته و سوراخ هواگیری را با درپوش آن بپوشانید.

هواگیری را برای تمامی کارتریج ها با استفاده از سرنگهای تمیز انجام دهید، می توانید سرنگها را برای استفاده بعدی با آب بشویید.

اگر مراحل هواگیری را به خوبی انجام دهید احتمال بروز مشکلات در آینده به شدت کاهش می یابد.

اکنون CISS شما آماده نصب است، اگر قصد ندارید CISS را به زودی نصب کنید، حتما ورودیهای هوا را با درپوشهای لاستیکی بپوشانید، این کار از برگشتن جوهر درون کارتریج به مخزن و همچنین تبخیر جوهر جلوگیری می کند.

پر کردن کارتریج قابل شارژ (Refillable Cartridge)

پرکردن کارتریج قابل شارژ احتیاج به دانش خاصی ندارد، با استفاده از این دستورالعمل و کمی حوصله و دقت می توانید کارتریج قابل شارژ خود را به راحتی و به خوبی پر کنید، کارتریجها در شکلها و مدلهای مختلفی ساخته می شوند اما تمامی آنها ساختار مشابهی دارند، تصاویری که در این صفحه آمده است مربوط به پرکردن کارتریج قابل شارژ برای پرینتر Epson R290 می باشد، ممکن است کارتریج شما با تصاویر نشان داده شده در این صفحه متفاوت باشد ولی با کمی دقت می توانید از این دستورالعمل برای پر کردن هر نوع کارتریجی بهره بگیرید. اگر مراحل پرکردن کارتریج را با دقت زیاد انجام دهید، نگرانی بابت جوهری شدن دست و میز کار وجود ندارد ولی با استفاده از دستکش و یک پوشش مناسب برای میز کار خیال همه را راحت کنید.

 وسایل مورد نیاز:

  1.  کارتریج قابل شارژ
  2. جوهر در رنگهای مورد نیاز
  3. سرنگ بدون سوزن (ترجیحا 10ml یا بزرگتر)
  4. دستکش یکبار مصرف برای پر کردن کارتریج

پر کردن کارتریج

 

بالای هر کارتریج دو عدد سوراخ که با در پوش مسدود شده است وجود دارد، سوراخی که با در پوش رنگی مسدود شده، ورودی هوا و دیگری ورودی جوهر است. در پوش ورودی جوهر را بردارید و مطمئن شوید که ورودی هوا بسته باشد.

 سرنگ را با جوهر پر کنید.سرنگ نباید بیشتر از 50 درصد حجم خود پر شود.سر سرنگ را روی سوراخ ورودی جوهر قرار داده و به آرامی فشار دهید تا کیپ شود.دسته سرنگ را بالا بکشید تا نیمه خالی آن با هوای داخل کارتریج پر شود. (داخل کارتریج خلا ایجاد می شود.)

سرنگ را رها کنید، جوهر داخل سرنگ خود به خود وارد کارتریج می شود. به هیچ عنوان جوهر را با فشار وارد کارتریج نکنید، چون ممکن است جوهر بیرون بریزد.این کار را تکرار کنید.تا جوهر درون سرنگ خالی شود.اگر حجم سرنگ شما کم است، باید این مراحل را تکرار کنید تا کارتریج پرشود، کارتریج پرینتر Epson R290 تقریبا 8ml ظرفیت دارد.درپوش ورودی جوهر را به دقت در جای خود قرار دهید.

کارتریج شما آماده است، فراموش نکنید قبل از نصب کردن این کارتریج در پرینتر
باید حتما درپوش ورودی هوا (درپوش رنگی) را باز کنید.

 

نصب کردن مخزن جوهر (CISS) پرینتر Epson مدل R290

 

این دستورالعمل برای نصب CISSهایی که در این وب سایت عرضه می شود تهیه شده است، البته از آنجایی که CISSها ساختار مشابهی دارند، شما می توانید با کمی دقت، از این دستورالعمل برای نصب هرگونه CISS کمک بگیرید.
تصاویری که در این صفحه آمده است مربوط به نصب CISS مدل DP روی پرینتر Epson R290 می باشد، با وجود اینکه عملیات نصب برای کلیه پرینترها مشابه می باشد، برای نصب روی پرینترهای دیگر می توانید به CD دستورالعمل درون جعبه CISS مراجعه فرمایید.
در این مقاله نحوه نصب CISS پرشده از جوهر تشریح می شود، لطفا برای پر کردن اولیه CISS به مقاله آموزش پر کردن و هواگیری مخزن جوهر (CISS) برای بار اول مراجعه فرمایید.

لطفا قبل از تهیه و آماده کردن CISS، کارتریج های اصلی پرینتر را برای جلوگیری از خشک شدن هد، خارج نکنید، همچنین قبل از نصب CISS از سحت نازلهای هد پرینتر با استفاده از نرم افزار Nozzle Check اطمینان حاصل نمایید.
بیشتر استفاده کنندگان بلافاصله پس از نصب CISS، با انجام Nozzle Check نتیجه عالی می گیرند، اگر چنین نشد، ممکن است برای نتیجه گرفتن به دو الی سه Head Cleaning احتیاج باشد همچنین می توانید پرینتر را برای چند ساعت به حال خود رها کنید تا نازلهای پرینتر باز شوند.
لطفا قبل از نصب CISS این دستورالعمل را مطالعه فرمایید تا بتوانید برای مدتهای طولانی و بدون اشکال از پرینتر خود به خوبی استفاده نمایید.

محتویات جعبه CISS (مدل R290):

CISS یک عدد
فیلتر هوا 6 عدد
بازوی نگهدارنده و کلیپس 1 عدد
سرنگ جهت هواگیری و پرکردن مجدد 6 عدد
CD دستورالعمل یک عدد

 

آزمایش پرینتر:

1. مطمئن شوید که پرینتر در وضعیت مناسبی از نظر مکانیکی، روغن کاری و … قرار دارد.
2. یک صفحه Nozzle Check پرینت کنید تا مطمئن شوید هد پرینتر در وضعیت خوبی است.
3. یک تصویر چاپ کنید تا از صحت چاپ عکس پرینتر مطمئن شوید.

 

عملیات نصب:

گام اول: آماده سازی

CISS را در سمت راست پرینتر قرار دهید. درپوش لاستیکی ورودی هوا را مطابق شکل خارج کنید. فیلترهای هوا را روی هر ورودی هوا نصب نمایید (6 فیلتر هوا برای 6 ورودی هوا) نصب این فیلتر ها از ورود گرد و خاک به درون جوهر جلوگیری می کند

 

گام دوم: خارج کردن کارتریج های اصلی

دکمه تعویض جوهر را فشار دهید تا کارتریج ها در محل تعویض قرار گیرند. چون ممکن است هنگام نصب دستتان به دکمه های پرینتر بخورد، برای جلوگیری از جرکت هد، پرینتر را از برق بکشید.

 

گام سوم: خارج کردن درب قسمت کارتریج ها

درب قسمت کارتریج ها هنگامی خارج می شود که ضامن آن آزاد شود. یک پیچ گوشتی تخت را در شکاف ضامن فرو کنید و به آهستگی مطابق شکل اهرم کنید، به ضامن بیش از حد فشار نیاورید. ضامن را خارج کنید.
درب قسمت کارتریج ها را بیرون بیاورید. کارتریج های اصلی را خارج کنید. اکنون پرینتر شما برای نصب CISS آماده است.

 

گام چهارم: نصب کارتریج های CISS

هد پرینتر را با دست به سمت چپ حرکت دهید. کارتریجهای CISS را مطابق شکل از زیر کاور پرینتر عبور دهید. هد پرینتر را با دست به محل اولیه باز گردانید.
کارتریجهای CISS را به صورت همزمان در محل خود نصب کنید. کارتریجها را فشار دهید تا در جای خود قرار گیرند. هر کارتریج با یک صدای کلیک در محل خود ثابت می شود.

 

گام پنجم: نصب بازوی نگهدارنده لوله های جوهر

مطابق شکل بازوی نگه دارنده را بچسبانید. کلیپس کوچک را در قسمت راست پرینتر مطابق شکل بچسبانید. لوله های جوهر را درون بازوی نگه دارنده جا دهید.
 
لوله ها را در کلیپس سمت راست به صورت منظم قرار دهید. نصب CISS تمام شد.  

 

گام ششم: تنظیم طول لوله های جوهر

طول لوله های جوهر باید طوری تنظیم شود که این لوله ها جلوی حرکت هد را نگیرند و همچنین بیش از اندازه شل نباشند، با دست هد پرینتر را به سمت چپ حرکت دهید تا مطمئن شوید طول لوله ها به اندازه کافی است. همچنین مطمئن شوید که لوله ها پیچ نخورده باشند.
طول لوله ها بسیار بلند است. لوله ها پیچ خورده اند. نصب صحیح

 

گام هفت:

سیم برق پرینتر را وصل نمایید پرینتر را روشن کرده و چک کنید آیا پرینتر به خوبی کار می کند کاور بالایی پرینتر را بلند کنید، در گوشه چپ پایین یک سوراخ وجود دارد، لطفا آنرا با یک تکه کاغذ بپوشانید تا پرینتر شما بتواند با درب باز هم کار کند.

اگر پس از روشن کردن پرینتر، پرینتر یکی یا تعدادی از کارتریج ها را تشخیص نمی دهد، کارتریج ها را خارج کرده و دوباره نصب نمایید. اگر پس از تکرار این عمل باز هم جواب نگرفتید، کارتریج ها را خارج کرده و قسمت چیپ آنها را چک کنید که آیا در جای خود به درستی نصب شده اند، ممکن است مقداری چسب یا پلاستیک روی آنها را گرفته باشد، می توانید با استفاده از یک تیغ کوچک تکه پلاستیک اضافه را بردارید.

 

گام هشتم: آزمایش نازلهای پرینتر

با استفاده از نرم افزار پرینتر یک برگ Nozzle Check پرینت کنید.
اگر Nozzle Check شما درست است، پرینتر شما آماده استفاده است.
اگر خطوط Nozzle Check کامل نیست، عمل Head Cleaning را انجام دهید.
اگر یکی از رنگها پس از چند مرتبه Head Cleaning اصلا چاپ نمی کند، کارتریج مربوطه به درستی نصب نشده،
در این حالت کارتریج ها را خارج کرده و دوباره نصب نمایید.

 

گرفتگی نازلها عمدتا ناشی از ورود هوا به نازلهاست، اگر پس از چند بار Head Cleaning هنوز نازل گرفته وجود دارد، مخصوصا برای یک رنگ، برای چند ساعت پرینتر را به حال خود رها کنید، پس از آن معمولا نازل گرفته شده باز می شود.

 

نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر

 

توجه مهم: در تمامی مراحل زیر این نکته را به یاد داشته باشید که خارج کردن کارتریج های جوهر از پرینتر برای مدت طولانی، ممکن است خشک شدن جوهر و خراب شدن هد را در پی داشته باشد.


چنانچه پرینتر شما پس از استفاده نرمال دچار گرفتگی هد شده است و این گرفتگی با استفاده از نرم افزار Head Cleaning پرینتر برطرف نمی شود، استفاده از محلول هد بازکن ملایم Neomark توصیه می شود.
اگر گرفتگی هد ناشی از استفاده نکردن از پرینتر برای مدت طولانی و یا استفاده از جوهرهای نامرغوب باشد، استفاده از محلول هد بازکن قوی Neomark توصیه می گردد.

 

نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر با استفاده از محلول هد باز کن ملایم

 

1. ابتدا یک سری کارتریج قابل شارژ برای پرینتر خود تهیه کرده و آنها را با محلول هد بازکن ملایم  پرکنید.
2. کارتریج های پر شده با محلول هد باز کن را جایگزین کارتریج های جوهر نمایید.
3. دو بار عمل Head Cleaning را با استفاده از نرم افزار پرینتر انجام دهید.
4. با استفاده از کامپیوتر نرم افزار Nozzle Check را اجرا کرده Nozzle Check Pattern را پرینت کنید و ببینید آیا نازلهای گرفته شده باز شده اند یا خیر. (از آنجایی که محلول هد بازکن تقریبا بی رنگ است، Pattern را به دقت و در مقابل نور مشاهده نمایید.)
5. چنانچه نازلها هنوز باز نشده اند، عمل Head Cleaning را مجددا انجام دهید و سپس مرحله 4 را تکرار کنید، چنانچه باز هم جواب نگرفتید، پرینتر را برای چندین ساعت رها کنید و سپس مرحله 4 را انجام دهید. برخلاف هد باز کن قوی، محلول هد بازکن ملایم را می توانید برای مدتها روی پرینتر خود نصب نمایید.

 

نحوه باز کردن هد مسدود شده پرینتر با استفاده از محلول هد باز کن قوی

 

نکته مهم: محلول هد بازکن قوی از حلالهای بسیار قوی تشکیل شده است و همچنین خاصیت خورندگی روی بعضی از قطعات پلاستیکی دارد، بنابراین چنانچه محلول روی قطعات پرینتر ریخت، سریعا با استفاده از یک پارچه نم دار محلول را پاک نمایید.

 

1. کاور پرینتر را باز کنید، سپس کلید load/eject را برای چند ثانیه نگه دارید تا هد پرینتر در محل تعویض کارتریج قرار گیرد.

 

 
 
2. درب قسمت کارتریج را بلند کنید و کارتریجها را از دستگاه خارج کنید.

 

 
 
3. یک سرنگ خالی و تمیز (بدون سر سوزن) را با 1ml محلول هد بازکن قوی Neomark مدل SPA-BC پر کنید. سپس یک تکه کوچک لوله پلاستیکی سِرُم (قابل تهیه از داروخانه) را بریده و سر سرنگ متصل نمایید.

 

 
 
4.حال سرنگ را با استفاده از لوله به ورودی جوهر کارتریج وصل کنید و آنرا محکم تا پایان یافتن مایع درون سرنگ فشار دهید، دقت کنید تا اتصال سرنگ و ورودی جوهر به خوبی برقرار شده باشد و محلول کاملا وارد هد پرینتر شود. حال سرنگ را همانطور که به هد متصل است تا انتها عقب بکشید و سپس هوای داخل سرنگ را مجدد درون هد فشار دهید. این کار را برای چند بار انجام دهید تا فشار روی سرنگ کم شود.

 

 
 
5. کارتریج ها را مجدد نصب نمایید و درب قسمت کارتریج را ببندید.

 

 
 
6. مجددا کلید load/eject بفشارید تا کارتریج ها به محل اولیه برگردند، پرینتر به صورت اتوماتیک عمل cleaning process را انجام می دهد. پس از آن به سرعت جوهر هایی که روی پرینتر ریخته شده است را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

 

 
 
7. با استفاده از کامپیوتر نرم افزار Nozzle Check را اجرا کرده Nozzle Check Pattern را پرینت کنید و ببینید آیا نازلهای گرفته شده باز شده اند یا خیر.

 

 
 
8. چنانچه نازلها هنوز باز نشده اند، عمل Head Cleaning را با استفاده از نرم افزار پرینتر اجرا کنید و مجددا مرحله 7 را تکرار کنید، چنانچه باز هم جواب نگرفتید، پرینتر را برای چند ساعت رها کنید و سپس مرحله 7 را انجام دهید.

 

 

 (منبع:پارس کپی)

  • ۹۶/۰۱/۲۰
  • فروشگاه هپتک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی