نمایندگی رسمی HP اچ پی پرینتر تونر وکارتریج HP

نمایندگی HP، نمایندگی رسمی HP ، نمایندگی رسمی اچ پی ، نمایندگی اچ پی ، کارتریج اچ پی ، کارتریج HP ،خرید پرینتر ، خرید کارتریج ، خرید سرور ،

نمایندگی رسمی HP اچ پی پرینتر تونر وکارتریج HP

نمایندگی HP، نمایندگی رسمی HP ، نمایندگی رسمی اچ پی ، نمایندگی اچ پی ، کارتریج اچ پی ، کارتریج HP ،خرید پرینتر ، خرید کارتریج ، خرید سرور ،

تونر و کارتریج HP,نمایندگی HP , پرینتر HP, چاپگر HP,

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰
کدام پرینتر سه بعدی مناسب حرفه من است؟
کارتریج
امروزه چاپ سه بعدی فراتر از نمونه سازی است، این فناوری مزایای تغییر در هر فاز از تولید، طراحی مفهوم اولیه مدل، تولید محصول نهایی را دارا بوده و به طور خلاصه باید گفت که چاپ سه بعدی در تمام مراحل ساخت نمونه دخیل است.

محیط رقابتی امروزه انتخاب پرینتر سه بعدی مناسب با نیاز هر کس را کمی دشوار تر از قبل کرده است. تا سالها پیش تنها کاربرانی که از این تکنولوژی استفاده بهینه می کردند طراحان و مهندسان حرفه ایی طراحی بودند که اغلب به چاپ مدل مفهومی و چند نمونه اولیه محدود می شده است. اما امروزه چاپ سه بعدی اهداف استراتژیک بلند مدتی در افزایش قابلیت طراحی و تولید در بازار است.


امروزه این فناوری برای تولید کنندگان، طراحان، مهندسان، پزشکان، محققین، دانشگاهیان و.. این امکان را فراهم کرده است که در سرتاسر فرایند تولید خود بتوانند نمونه اولیه و یا حتی نمونه نهایی از کار خود به صورت سریع و آسان تولید کنند. شرکتهای پیشرو در حال حاضر با استفاده از این تکنولوژی در زمان کمتر از قبل می توانند به بهبود و توسعه محصول خود در گام های ابتدایی بپردازند. استفاده از این تکنولوژی در فرایند طراحی باعث می شود هزینه های تولید به مقدار بسیار زیادی کاهش یافته و تولیدی با کیفیت تر داشته و محصولی موفق تر به بازار عرضه گردد. در پیش تولید نمونه اولیه چاپ سه بعدی بازار فروش را بسیار سریعتر مورد حمایت قرار داده و مشتریان نمونه ای ملموس از کار را قبل از تولید مشاهده کرده و بعد از اصلاحات و سلایق خود در نمونه تصمیم به تولید آن می گیرند. در فرایند های تولید نهایی، این تکنولوژی باعث بالابردن بهره وری در صنایع مختلف، افزایش انعطاف پذیری، کاهش هزینه های انبار و..، بهبود کیفیت، کاهش وزن محصول و... می شود.
پرینترهای متناسب با نیاز شما:
کارتریج 85a
انتخاب چاپگرهای سه بعدی در میان گزینه های مختلف در نگاه اول ممکن است بسیار دشوار به نظر برسد زیرا برای تولید اجسام مختلف تکنولوژی های متفاوتی نیاز است. امروزه پرینترهای سه بعدی می توانند انواع مختلف مواد را که در خواص مکانیکی، قابلیت، اندازه، مقاومت در برابر محیط زیست، ظاهر، دقت، عمرمفید، خواص حرارتی و... با هم متفاوت هستند را پشتیبانی کنند. این خواص که مهمترین بخش استفاده از چاپگرهای سه بعدی مناسب با برنامه های کاربردی اولیه است، بیشترین تأثیر را بر تولید و در نهایت میزان کسب و کار مصرف کنندگان این پرینترها خواهد داشت. در ادامه به برخی برنامه های کاربردی مشترک در چاپگرهای سه بعدی پرداخته و ویژگی های کلیدی هنگام انتخاب یک چاپگر سه بعدی را مطرح میکنیم.
کارتریج 85a

راهنمای انتخاب پرینتر سه بعدی


شکل1: انجام تصحیحات قبل از ساخت نمونه توسط چاپ مدل سه بعدی آن محصول باکیفیت تری ارائه می دهد.

مدل مفهومی:

مدل مفهومی در واقع در جهت بهبود طراحی اولیه و تصمیمات نهایی طراحی پس از آن ساخته می شود. انتخاب طراحی درست، توسعه در روند طراحی، کوتاه شدن چرخه تولید و کاهس هزینه ها در پی داشته و روند تولید را نسبت به روش های سنتی بسیار سریعتر می کند.

طراحی و تولید قطعات خودرو، ابزارهای برقی؛ وسایل الکترونیک، طرح های معماری، کفش، اسباب بازی و... راهی ایده آل برای ارزیابی طرح نهایی و انتخاب بهترین گزینه در کوتاهترین زمان ممکن است. چاپ سه بعدی این امکان را برای تولید کنندگان فراهم می آورد که قبل از تولید نهایی، مدل اولیه خود را بر روی مانیتور مشاهده کرده و برنامه های عملکردی کلیدی را بر روی آن انجام داده و با استفاده از چاپ سه بعدی، نمونه سازی اولیه را به سرعت و با پرداخت کمترین هزینه انجام داده و خروجی محصول خود را به سهولت دریافت کنند.

این مرحله تولید اولیه محصول، بسیار مرقون به صرفه بوده و جایگزین طراحی های متعددی می شود که هزینه و زمان بالایی را صرف میکنند. در واقع تولیدکنندگان و سهامداران قبل از تولید می توانند طراحی نهایی خود را مشاهده کرده و تغییرات احتمالی را قبل از تولید نهایی اعمال کنند.
نمونه های اولیه کاربردی:

قبل از تولید نهای هر محصولی، طراحان به بررسی و آزمودن عناصر طراحی خود نیاز دارند تا از دقیق بودن محصول دقیق خود اطمینان حاصل کنند.چاپ سه بعدی این امکان را برای طراحان فراهم می آورد تا بدون تکرار روند طراحی، به نمونه مورد نظر و تغییر طراحی قبل از تولید نهایی دست پیدا کنند. که این تغییرات ممکن است در شکل و یا عملکرد کاربردی شامل تأیید مونتاژ نمونه نهایی و تست نمونه اولیه به کار برده شوند.استفاده از این فناوری جدای از کم کردن هزینه های تولید سرعت تغییرات و در نتیجه طراحی را بسیار بیشتر می کند.
کارتریج 85a
راهنمای انتخاب پرینتر سه بعدی


شکل 2: چاپ مدل مفهومی برای مسئولین فروش این امکان را فراهم می آورد که اجناس خود را قبل از تولید به خریداران نشان دهند و در صورت لزوم تغییراتی در آن انجام دهند.

برخی از نمونه های اولیه چاپ سه بعدی تا حد زیادی به نمونه های واقعی نزدیک هستند که می توان در مواردی از آنها در تست عملکرد نمونه واقعی استفاده کرد. از مهمترین کاربرد این نمونه های اولیه می توان به نقش آنها در خودرو سازی اشاره کرد به این صورت که با ساخت مدل اولیه خودرو و اعمال تصحیحات، باعث بهبود عملکرد و حتی کاهش تصادفات می شود.


شکل 3: در بسیاری از موارد خواص مکانیکی نمونه های اولیه به مقدار قابل توجهی به نمونه واقعی خود نزدیک هستند و می توان از آنها برای تست تصادفات و دیگر عملکردها استفاده کرد.

برای تأیید عملکرد دقیق نمونه نهایی، قطعات باید تا حد زیادی به نمونه واقعی خود نزدیک باشند. ویژگی هایی مانند دقت جزئیات و حجم ساخت از ویژگی های کلیدی هستند که هنگام انتخاب یک پرینتر و یا چاپگر سه بعدی باید به آن توجه کرد.
کارتریج 85a
برنامه های پیش تولید:

پس از اتمام طراحی، نوبت به پیش تولید مدل اولیه می رسد که برای توسعه محصول، باید با سرعت به شروع تولید توجه کنیم. این مرحله اغلب شامل زمان های قابل توجهی از قبیل قالب سازی وسایل و دستگاه های لازم برای تولید محصول بوده و نیازمند مواد اولیه و دیگر قطعات مورد نیاز است که بسیار زمان بر می باشد. با توجه به سیر پیشرفت طراحی و تولیدات، سرمایه گذاران نیاز دارند که هر چه سریعتر تولید خود را به بازار عرضه کنند تا خطراتی از قبیل تولید توسط شخصی دیگر و به بازار آمدن محصولی جدیدتر و با کیفیت تر و در نتیجه ناکامی در سرمایه گذاری آنها را تهدید نکند اما چاپ سه بعدی می تواند با کوتاه کردن چرخه تولید این خطرات را به حداقل ممکن برساند. پیش تولید قطعات با استفاده از چاپ سه بعدی کوتاه ترین راه برای تولید وسایل و دستگاه های مورد نیاز را فراهم می کند.


شکل 4: از چاپ سه بعدی میتوان در ساخت پیش تولید و یا تولید سریع وکیوم ها استفاده کرد.

یکی دیگر از مزیت های چاپگرهای سه بعدی مونتاژ و تست کردن محصولات قبل از تولید نهایی و رسیدن به دست مشتری است (در این مرحله عملکرد قطعات به مواد اولیه که چاپ با آنها صورت می گیرد وابسته است) همچنین با تولید اولیه می توان کیفیت محصول نهایی را بالا برده و از مرغوبیت آن اطمینان حاصل کرد که این کار با استفاده از روش سنتی و ساخت قالب بسیار وقت گیر و پر هزینه است.


کارتریج 85a
شکل 5: چاپ سه بعدی باعث تحولی عظیم در علم دندانپزشکی شده است. با استفاده از این فناوری می توان الگوی پروتز دندان را ساخته و با مونتاژ آن را به پروتزهای متحرک تبدیل کرد.

ساخت دیجیتال:

برخی از فناوری های چاپ سه بعدی محدودیت های روش سنتی را از بین برده و آزادی بیشتری را در طراحی برای رسیدن به محصولی با سطح کیفی بسیار بالا ارائه می دهد. هزینه های ساخت و زمان را کاهش داده و ضایعات مواد اولیه را در مقابل استفاده از روش سنتی به حداقل می رساند.

در آینده ای نزدیک انتظار می رود تکنولوژی های چاپ سه بعدی باعث از بین رفتن روش های سنتی مانند ریخته گری شوند. همانطور که امروزه صنایع مختلفی از جمله صنعت جواهرسازی، دندانپزشکی، پزشکی، خودروسازی، الکترونیک و هوافضا با کنار نهادن روش سنتی ریخته گری به چاپ سه بعدی روی آورده اند و محصولات خود را با این روش در کوتاه ترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای اندک تولید کرده اند.


شکل 6: در هواپیما مجرای ورودی هوا از هندسه ای برخوردار است که در تولید با محدودیت هایی روبروست اما چاپ سه بعدی این قطعه را بسیار سبکتر، قوی تر و با کیفیت بالاتری تولید می کند.

در این میان برخی از ابزارهای پزشکی و دندانپزشکی نیازمند موادی هستند که سازگار با محیط زیست باشند و تنها چاپ سه بعدی این امکان را فراهم می آورد.

کارتریج 85a
مشخصه های عملکرد مناسب چاپ سه بعدی:

انتخاب پرینتر سه بعدی مناسب نیازمند برنامه ریزی و مطابقت با عملکردهای کاربردی چاپگر با نمونه مورد نظر است. در ادامه به ویژگی های خاص پرینترهای سه بعدی مطابق با صنایع مختلف می پردازیم:

سرعت ساخت نمونه:

بسته به تکنولوژی های چاپ سه بعدی، سرعت به اتمام رسیدن فایل ممکن است معانی مختلفی از جمله آماده سازی تولید، سرعت چاپ و زمان پردازش فایل و سپس اتمام فایل داشته باشد. مفهوم سهولت در استفاده از چاپگر نیز عاملی بسیار مهم در سرعت تولید قطعه مورد نظر است (هر گاه کار با دستگاه به سهولت انجام شود زمان آماده سازی ساخت زودتر و راحت تر انجام می شود) در اغلب موارد سرعت آماده سازی ساخت می تواند با قرار گیری بر روی شبکه و خواندن توسط پرینتر، اجازه راه اندازی را به پرینتر داده و کار چاپ بسیار سریع، کاملا اتوماتیک و خودکار انجام شود اخیراً با استفاده از برنامه های کنترل از راه دور نیز می توان با استفاده از تلفن فایل را به دستگاه داده و زمان راه اندازی را بسیار محدودتر کرد. که با استفاده از این برنامه می توان روند چاپ را شروع و یا متوقف کرد، صف کار را مدیریت کرد و بر بازار و مواد اولیه نظارت کرد.


شکل 7: بسیاری از پرینترهای سه بعدی می توانند اشیا پیچیده را به صورت افقی و عمودی چاپ کنند.
فن آوری تولید و چاپ خودکار:

آماده سازی ابزار ساخت شامل ابزارهای ویرایش برای اپراتور، بهینه سازی جهت گیری، ضخامت لایه، مواد مخصوص ساخت، زمان ساخت و فرایند آماری ساخت ابزارهایی هستند که برای تولید محصولی با چاپگر سه بعدی ضروری هستند. سرعت چاپ ممکن است به عنوان زمان لازم برای چاپ در یک جهت مشخص تعریف شده باشد (به عنوان مثال اینچ یا میلی متر در ساعت در جهت z). این روش معمولا برای پرینتر های سه بعدی که به صورت عمودی کار تولید را انجام می دهند ترجیح داده می شود که در این حالت سرعت مستقل از هندسه قطعات در حال چاپ می باشد. چاپگر سه بعدی با سرعت ساخت بالاتر که هنگام تولید یک قطعه، هندسه ای خاص و گروهی از قطعات باعث کاهش سرعتش نشود، ایده آل ترین پرینتر برای مدل سازی مفهومی و پیش تولید و یا تولید سریع قطعات متعدد در کوتاه ترین زمان است.

کارتریج 85a
شکل 8: ساخت کاور ریموت کنترل با استفاده از پرینتر سه بعدی

روش دیگر برای توصیف سرعت چاپ، زمان لازم برای پرینت یک قطعه خاص و یا یک قسمت خاص از قطعه است. این روش معمولاً برای تکنولوژی هایی که هندسه ای ساده دارند ولی سرعت آنها هنگام اضافه شدن یک قطعه یا پیچیدگی قطعه کم و زیاد می شود و یا ارتفاع آن افزایش می یابد کاربرد دارد، در نتیجه سرعت ساخت می تواند بر روند تصمیم گیری برای خرید یک پرینتر سه بعدی و ساخت مدل های سه بعدی تأثیر گذار باشد.

همه انواع تکنولوژی های چاپ سه بعدی نیازمند پردازش سطح بعد از ساخت است که این پردازش می تواند دلخواه باشد. به عنوان مثال فناوری های مبتنی بر پودر نیازمند پردازش پس از ساخت هستند در حالی که چاپ سه بعدی با استفاده از پلاستیک نیاز به شستشو، پخت و UV ندارد.

به طور خلاصه در مورد سرعت پرینترهای سه بعدی باید به چند نکته اساسی توجه کنیم:

1- زمان آماده سازی فایل برای ساخت

2- سرعت پرینت

3- پردازش یا عملیات پس از ساخت در صورت استفاده از تکنولوژی خاص

4- پرداخت نهایی در صورت نیاز

5- مکانیزه بودن هر یک از مراحل قبل و بعد از ساخت
سهم هزینه:
کارتریج 85a
هزینه ساخت یک فایل معمولاً با حجم فایل در نظر گرفته می شود(مانند اینچ یا سانتیمتر مکعب) که این هزینه بسته به شرایط، تکنولوژی مورد استفاده و هندسه نمونه متفاوت بوده و هزینه ای ثابت برای آن نمی توان در نظر گرفت. هزینه هایی مانند استهلاک دستگاه، تأسیسات و نیروی انسانی نیز به هزینه چاپ اضافه می شود. و در نظر گرفتن هزینه حجم مواد به تنهایی معقول نیست زیرا در هنگام چاپ مقدار زیادی از مواد اولیه هدر می رود.


شکل 9: در فناوری های مبتنی بر پودر، به دلیل بازیافت مواد اولیه باقی مانده، زباله کمتری تولید می شود.

قسمتی از این هزینه ها مربوط به مواد مصرفی و قطعات چاپگر می باشد به عنوان مثال در فناوری های مبتنی بر پودر، پودر گچ قیمت نسبتاً پایینی دارد و می تواند به عنوان مواد اولیه در نظر گرفته شود در صورتی که در انتهای چاپ از این پودر باقی مانده باشد می توان از آن برای تولید نمونه های بعدی استفاده کرد که بازیافت این مواد باعث می شود که تا یک سوم و حتی نیمی از هزینه صرفه جویی شده و نسبت به دیگر فناوری ها به صرفه تر باشد. فناوری های مبتنی بر پلاستیک نیز به این دلیل که از یک نوع مواد اولیه در هر دو نوع نازل استفاده می شود و در مواردی حتی می توان از یک نازل در چاپ استفاده کرد بسیار مرقون به صرفه تر می باشند و این پرینتر ها به دلیل استفاده کمتر مواد اولیه و تولید کمتر زباله نسبت به دیگر پرینترها به صرفه تر می باشند.

در نتیجه باید توجه داشت که پرینترهای سه بعدی که از دو نازل همزمان استفاده می کنند نسبت به دیگر پرینترها هزینه های بالاتری در بر داشته و به طور معمول ضایعات بیشتری نسبت به حالت تک نازله بر جای می گذارد.


شکل 10: تست عملکرد نمونه ها بدون استفاده از قالب و هزینه های بسیار بالا

به طور خلاصه باید گفت که درک درست از مواد مصرفی و هزینه چاپ محصولات از نکات کلیدی و مهم در انتخاب پرینتر سه بعدی است. و برای اطلاع از هزینه پرینترهای سه بعدی باید به قسمت های زیر توجه کرد:

1- هزینه خدمات

2- هزینه مواد اولیه، پشتیبان و ضایعات (بسته به نوع تکنولوژی به کار برده شده متفاوت می باشد)

3- استهلاک دستگاه و امکانات مورد نیاز

4- هزینه بازیافت مواد اولیه
دقت ساخت جزئیات:

یکی از معیارهای اصلی انتخاب پرینترهای سه بعدی، دقت آن است که به صورت نقطه در اینچ (DPI)، ضخامت لایه، اندازه پیکسل، اندازه زاویه پرتو تابیده (در برخی تکنولوژی ها) شده، قطر دانه و... تعریف می شود. دقت پرینترها نسبت به کارایی آنها بسیار مهم است. بهترین راه مقایسه دقت پرینترهای مختلف مشاهده نمونه ای از قطعه چاپ شده توسط تکنولوژی مرتبط با پرینتر مورد نظر شما می باشد.


شکل 11: برای مقایسه این نمونه و انتخاب پرینتر مناسب باید به گوشه های نمونه و میزان تیزی ، لایه بندی، کیفیت دیوار، میزان صافی سطح و دقیق بودن جزئیات نمونه توجه کرد.

چاپ سه بعدی فرایند تولید افزایشی و ساخت لایه به لایه جسم است و منظور از دقت، قرارگیری لایه ها روی هم می باشد که در تکنولوژی های مبتنی بر پلاستیک و اشعه UV به دلیل منبع گرما و نور لایه سازی (که تأثیر زیادی در قرارگیری دقیق لایه ها روی هم دارد) بسیار دقیق تر دیگر تکنولوژی ها انجام می شود. از دیگر عوامل دقت می توان به هندسه و شکل نمونه مورد نظر اشاره کرد که برخی از پرینترهای سه بعدی ابزارهای مناسبی برای آماده سازی سطوح اضافی و هندسه خاص نمونه ارائه می دهند.

برای بررسی دقت ساخت جزئیات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کارتریج 85a
1- اندازه گیری دقت

2- توجه به اندازه، کیفیت و صافی سطح لبه ها، گوشه ها و حلقه های نمونه.

در پیش تولید نمونه های صنعتی و کاربردی توجه به دقت لایه سازی در مطابقت با نمونه نهایی و آزمودن کیفیت محصول بسیار مهم بوده و با توجه به موارد گفته شده هر فناوری دارای نقاط ضعف و قوتی است که باید در انتخاب پرینتر سه بعدی مد نظر قرار گیرند.

خصوصیات مواد اولیه:

در برخی مدل سازی های اولیه خواص فیزیکی و قدرت آن ممکن است بسیار مهم تر از ظاهر و هزینه تولید شده بوده و پس از تست این خواص نمونه غیرقابل استفاده شود. تأیید این نمونه ها نیازمند شبیه سازی های دقیق و مطابق با نمونه واقعی است و موادی که برای استفاده در این تولید به کار می روند باید ارائه دهنده ملزومات مکانیکی، حرارتی و ظاهری نمونه واقعی باشد. در ریخته گری یا قالب سازی، مواد اولیه باید مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشند، هر پرینتر سه بعدی محدود به تکنولوژی خاصی از انواع تکنولوژی های مبتنی بر پلاستیک، فلز، پودر، سرامیک و دیگر مواد نانوپلاستیک می باشد که بسته به نیاز و کاربرد مورد استفاده قرار می گیرد.


شکل 12: مواد اولیه پلاستیک ABS

مواد پلاستیکی به دسته های انعطاف پذیر، سخت و سفت تقسیم می شوند که برخی از آنها مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان می دهند. این مواد شفاف، قابل بازیافت و به راحتی در دسترس هستند و عملکرد قطعاتی که با استفاده از آنها تولید می شوند می تواند متفاوت باشد دسته ای از مواد اولیه نیز هستند که با گذر زمان و یا در شرایط محیطی مختلف ممکن است خواص و ابعاد آنها تغیر کند و با بالا و پائین آمدن دما، خواص فیزیکی و مکانیکی مختلفی از خود نشان می دهند. در نتیجه دانستن محدوده دمای پلاستیک مورد استفاده در این حالت فاکتوری مورد توجه می باشد.

از دیگر فاکتورهای مهم رطوبت گیری مواد اولیه است برخی از مواد، با جذب رطوبت به صورت ذاتی شروع به متورم شدن و تغییر ابعاد می کنند و در هنگام پردازش باید آنها را تحت فشار قرار داد تا به حالت قبلی خود بازگردند.


شکل 13: قطعات کامپوزیتی تولید شده با مواد مختلف در یک بخش / همزمان

برخی پرینترهای موجود در بازار با سه نوع مواد اولیه همزمان کار چاپ را انجام می دهند این پرینترها غالباً توسط مهندسان برای طراحی های دقیق، انعطاف پذیر، شفاف و چند رنگ استفاده می شوند که معمولاً قبل از چاپ نسبت به دما و حرارت تست شده اند. پرینتر هایی که با تکنولوژی SLA کار می کنند انواع مختلف پلاستیک مانند ABS، PLA و پلی کربنات را پشتیبانی می کنند. از ویژگی های این پلاستیک ها مقاومت بالای آنها در برابر حرارت و دما، دسترسی آسان، شفاف و پر کاربرد بودن آنها را می توان نام برد. قطعات تولید شده با این تکنولوژی ترموپلاستیکی (پلی آمید) هستند که در رنگ های مختلف و خواص مکانیکی منحصر به فرد و ثابتی در طول زمان هستند و در مقابل حرارت نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. که این ویژگی ها تکنولوژی های مبتنی بر پلاستیک را برای ساخت قطعاتی که برای آزمودن قطعه نهایی تولید می شوند و یا قطعاتی که به طور مستقیم برای استفاده به کار می روند، متمایز کرده است.


شکل 14: نمونه ها را می توان با انواع فلزات آهنی، غیرآهنی و سرامیک ها تولید کرد.

در تکنولوژی های مبتنی بر فلز، تنها از فلزات خاصی می توان استفاده کرد که این فلزات باید از نظر اندازه ذرات کوچک بوده تا نمونه مورد نظر بعد از چاپ از دقت و سطحی صاف و با کیفیت برخوردار باشد. معمولاً پرینترهای سه بعدی آلیاژهای فلزی استاندارد و سرامیک مانند فولاد، تیتانیوم، آلومینیوم و... را پشتیبانی می کنند. هنگامی که با مواد غیر پلاستیک مانند گچ یا چسب کار می کنیم قطعات تولید شده بسیار متراکم و سخت هستند و نفوذپذیری بالایی دارند و در مواردی به کار می روند که مدل تولید شده برای کاربرد خمش استفاده نشود. این مدل ها در پایان نیازی به نقاشی، رنگ شدن و پردازش ندارند.

به طور خلاصه:

1- پرینترهای انتخابی باید متناسب با هدف و کار شما باشند و مواد اولیه متناسب با تولید نهایی را داشته باشند.
کارتریج 85a
2- در طول زمان و محیط های مختلف از نظر حجم و خواص مکانیکی تغییر نکند.

3- مواد اولیه انعطاف پذیر و ارزان قیمتی داشته باشد.

ظرفیت چاپ:


شکل 15: پرینترهای بزرگ می توانند داشبورد ماشین را به طور کامل چاپ کنند.

در مواردی که نیاز است نمونه تولید شده در اندازه و شرایط واقعی نمونه نهایی خود آزموده شود و نمی توان از تکرار چاپ و کنار هم قرار دادن قطعات استفاده کرد، فاکتور دیگری که حتما باید در نظر گرفته شود ظرفیت چاپ پرینترهای سه بعدی است. تاکنون پرینترهایی که با تکنولوژی SLA کار می کنند بزرگترین سطح حجم را در هنگام ساخت داشته اند.
رنگ:


شکل 16: با استفاده از رنگهای سبزآبی، سرخابی، زرد، و سیاه و سفید، میلیون ها رنگ طیف کامل پرینتر سه بعدی رنگی را ارائه می دهند.

با توجه به نوع کاربرد نمونه، ممکن است رنگ بندی آن نیز مهم باشد و باید در انتخاب پرینتر سه بعدی خود دقت بیشتری به خرج دهید. اگر فرایند چاپ برای مدل های اولیه، مدل های معماری، مجسمه سازی، پزشکی و یا صنایع دستی و هنر باشد، وضوح رنگ اهمیت بیشتری پیدا می کند.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی


شکل 17: با تفکیک پذیری بیشتر می توان دقت چاپ جزئیات پرینتر را بالا برد.

در این زمینه 3 نوع پرینتر را می توان متمایز کرد:

پرینترهای رنگی که تا سه نوع رنگ را در یک زمان پشتیبانی میکنند.

پرینترهایی که تا ده نوع رنگ را در یک بخش می توانند به کار ببرند.

پرینترهایی که تا 6 میلیون رنگ را در یک بخش به کار میبرند و می توانند رنگ های مختلف را به صورت مجزا از هم چاپ کنند و غیر از عکس و متن و آرم و بافت و... می توانند مدل هایی که هندسه بالایی دارند را نیز به گونه ای بسازند که قابل تشخیص از نمونه واقعی نباشد و درست مانند چاپگرهای 2 بعدی رنگی، کیفیت رنگ پرینترهای سه بعدی نیز توسط سه عامل اصلی دقت چاپگر، تعداد رنگ های اصلی و قابلیت پردازش مشخص می شود. نکته نهایی اینکه هر چه هد دقیق تر حرکت کند چاپگر رزولیشن بالاتری خواهد داشت.
کارتریج 85a
نتیجه گیری/h3>

چاپگرهای سه بعدی مزایای متعددی در زمینه های طراحی و تولید مدل اولیه و برخی مدل های نهایی ارائه می دهند. از نیازهای مهم و اساسی در این زمینه، انتخاب چاپگری مناسب و متناسب با کاربرد ما می باشد از آنجا که برخی پرینترها سیستم های چندگانه داشته و خدمات گسترده تری نسبت به سایر پرینترها ارائه می دهند. به همین خاطر بهتر است پس از مشاوره با متخصصین در این زمینه، چاپگری را انتخاب کنید که نیازهای منحصر به فرد شما را در طول فرایند تولید و طراحی برآورده ساخته و در بالا بردن سطح کیفی محصول، بهبود عملکرد تولید و کاهش هزینه و زمان تولید به شما کمک کند
کارتریج 85a
 
  • ۹۶/۰۱/۲۴
  • فروشگاه هپتک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی